Veľmi certifikované ministerstvo

Autor: Anastasia Sevastyanova | 24.10.2013 o 17:20 | (upravené 24.10.2013 o 17:26) Karma článku: 11,83 | Prečítané:  1013x

Téma zákazu certifikátov ako náhrady maturity je pre mňa dnes veľmi podstatná. Keď som sa to dopočula, bolo mi naozaj na zaplakanie. Maturita sa robí na úrovni B2. Ja som študentkou 3.ročníka na gymnáziu a mám certifikát C1, čo je o úroveň vyšší, spravený na plný počet. Budúci rok plánujem robiť C2, s ktorým môžem učiť. Povedzte mi, aké vedomosti si preverím maturitou?

 

Prvá schopnosť, ktorú nadobudnem počas prípravy na maturitu z angličtiny, bude schopnosť nepovraždiť tých, ktorí to vymysleli. Nielenže mám o jeden maturitný predmet viac (ktorý mi síce nevadí, ale stále je to maturitný predmet), na ktorý by som si mala aspoň niečo pozrieť, ale aj po tom, ako zmaturujem, na vysvedčení budem mať napísanú úroveň angličtiny, ktorá je od mojej podstatne nižšie.

Certifikát sa robí tak, že nemáte na výber témy, ktoré si určite vytiahnete. Neviete, aký môžte dostať sloh. Neviete, akú gramatiku si u vás preveria v zadaniach a aké slovíčka budete potrebovať. Neodvíja sa od štátného vzdelávacieho programu a ústnu časť nevykonávate za pomoci učiteľa z vašej školy, ktorý vás môže zachrániť, v prípade keď vám hrozí päťka.

V porote nemôžte schytať profesora, ktorý vás neznáša už od prvého ročníka a bez ohľadu na vašu angličtinu vám zníži známku len preto, že existujete. Nemôžete sa nabifliť všetky témy naspamäť a vysypať to s tým, že bez osnovy by ste nepovedali ani jednu súvislu vetu.

Môj lektor, ktorý ma pripravoval na obidva testy si dnes trhal vlasy na hlave. Nechápe, prečo by žiačka ako ja a aj iní, šikovní žiaci, pre ktorých je školská úroveň angličtiny nedostatočná mali byť len istým číslom v štatistikách a učiť sa typický školské témy na ústnu časť, ktoré nikto nikdy nepoužije.

Certifikát je stavany na princípe používanej angličtiny. Témy na konverzáciu sú vyberané s nádychom zdravého rozumu. Napríklad je zadanie vypýtať si niečo v obchode, vyriešiť problém alebo si poradiť s niečim, na čo narazíte aj v každodennom živote.

Ale čo maturitné témy? Prepáčte, ale načo mi bude téma „Dejiny Anglicka a Londýnu"? Alebo „Kanada"? Aj v Johannesburgu, v Afrike sa rozpráva angličtinou, prečo sa teda pre istotu neučíme o tom? Alebo vtedy, keď prídeme do Londýna a budeme stáť v obchode s tým, že si niečo budeme potrebovať vypýtať, po rozume nám bude behať naučené „London is the capital of Great Britain"?

Robila som si certifikát pre to, aby som mala náhradu maturity na svojej úrovni a chcem, aby mi vo vysvedčení svietilo C1, poprípade C2 a nie B2. K slovu, B2 mám spravený tiež a robila som si ho, keď som mala dvanásť.

Náš vážený pán minister odôvodňuje prijatie tohto zákona tým, že vtedy bude mať konečne jasno v štatistikách. Ale čo takí žiaci, ktorí do tej jeho štatistiky zapadať nechcú? Čo vysoké školy a organizácie, vypisujúce listy na ministerstvo a komentujúce to, že daný zákaz pomôže jedine učiteľom stredných škôl dostávať viac bonusov za šikovných žiakov, ktorí si radšej urobia certifikát ako maturitu? A čo vysoké školy v zahraničí, ktorí o niečom takom ako slovenská maturita ani nepočuli a potrebujú mať overený certifikát? A čo žiaci, ktorí sa na tieto školy chcú dostať?

Jednoducho, rozum sa mi nad týmto pozastavuje. Nerobi mi problém napísať si maturitu, ale v tomto prípade mi ide o princíp a o logické myslenie na ministerstve školstva. A ak mi certifikát nebude uznaný, tak z angličtiny maturovať odmietam.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?