reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Anastasia Sevastyanova

Anastasia Sevastyanova

Bloger 
  • Počet článkov:  31
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Duša, narodená vo veľkomeste sa stále hrnie do boja. Občas proti sebe, občas proti svetu. Zoznam autorových rubrík:  Cestou-necestouMédia a všetko, čo tam patríSúkromnéNezaradené

reklama

Cestou-necestou

Ako v Rusku urážajú novinárov?

Anastasia Sevastyanova

Ako v Rusku urážajú novinárov?

Kruto a nemilosrdne. Pokiaľ sa na slovensku rozčulujeme nad hláškou terajšieho pána prezidenta, ktorý sa spýtal, či je istá novinárka analfabet, ruský líder strany LDPR uráža dokonca aj tehotné ženy. A to používa naozaj šťavnaté pejoratíva a prirovnania. Hnus.

  • 19. apr 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 9
O teroristických útokoch a Rusku. Zase raz.

Anastasia Sevastyanova

O teroristických útokoch a Rusku. Zase raz.

Dúfala som, že ďalší článok o ruskom terorizme nenapíšem. Že ten problém jednoducho nebude už natoľko podstatný a že aj keby sa stane nejaký útok, tak by nebol natoľko vážny. Bohužiaľ, mýlila som sa. V priebehu dvoch (!) dní sa v ruskom meste Volgograd stali až dva teroristické útoky po sebe. Konšpiračných teórií, prečo a ako sa to stalo, je obrovské množstvo a média sa medzi sebou hádajú o to, čia je lepšia. Bohužiaľ, všetkých tých mŕtvych ľudí to už nezachráni. Kto za to môže? Ľudia z Kremľa alebo moslimovia - nacionalisti?

  • 30. dec 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 10
Posledný kúsok mäsa

Anastasia Sevastyanova

Posledný kúsok mäsa

O vegetariánoch sa hovorí naozaj veľa. Ale bohvie, či sa o nich rovnako veľa aj vie. Nebudem teraz rozoberať zdravotnícke hľadisko daného problému, každý si vie vo vegetariánstve nájsť plusy aj mínusy. A mäsožravci a vegetariáni sa asi nikdy nedohodnú. Ale absolútne neviem, prečo by som sa (podľa väčšiny) mala hanbiť za to, že mäso nejem. V danom článku chcem len poskytnúť svôj pohľad na svet, ktorý sa delí na dva tábory: bylinožravcov a mäsožravcov.

  • 25. dec 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 57
Moslimovia pália chrámy, Rusi riešia terorizmus

Anastasia Sevastyanova

Moslimovia pália chrámy, Rusi riešia terorizmus

Dnes som na spravodajských portáloch narazila na to, že v Tatarstane (jedna z republík Ruskej federácie) moslimovia pália pravoslávne chrámy a že ich za to vyšetrujú ako teroristov. Ja ale Tatarstan veľmi dobre poznám, mám tam rodinu a je to jedna z mála prevažne moslimských krajín, kde pravoslávni a moslimovia dokážu žiť v mieri, aj keď na prvý pohľad sa to zdá nemožné. Bohužiaľ sa v Rusku málo hovorí o náboženských potyčkách, ktoré sa odohrávajú vo veľkomestách a o nezmyselnom zákone na ochranu veriacích, čo je oveľa horšie ako to, čo sa práve odohralo.

  • 1. dec 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 10
Rozprávka o tom, ako som sa do Bratislavy vláčikom (ne)previezla.

Anastasia Sevastyanova

Rozprávka o tom, ako som sa do Bratislavy vláčikom (ne)previezla.

Kde bolo, tam bolo, bolo raz jedno mestečko na strednom Slovensku, odkiaľ vlaky do Bratislavy chodili skoro každé tri hodiny. No a jedného pekného jesenného dňa sa mestský klub fotografov rozhodol vybrať na zaujímavé fotografické výstavy do hlavného mesta. Keby len vedeli, že za siedmými horami na nich čaká zlá bosorka nato, aby z ich cesty spravila celoživotný zážitok!

  • 20. nov 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 15
reklama
Dom, kde naozaj straší II.

Anastasia Sevastyanova

Dom, kde naozaj straší II.

Existuje bytovka, ktorej sa boja všetky duchovia a strašidlá v okolí. Radšej ju obchádzajú bokom, lebo to, čo sa deje vovnútri nevideli nikdy za celý svoj dlhý posmrtný život.  Koncentrácia rusov a iných cudzincov na jeden meter štvorcový tu prevyšuje hociktoré štandardy a je priam vražedná. A kde sú rusi, tam prichádzajú problémy. Keby poviem, že toto zloženie obyvateľstva je iba nešťastná náhoda, nikto mi neuverí. A dobre urobí, lebo takáto náhoda sa stane raz za miliardu rokov a to určite naschval.

  • 3. sep 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
Dom, kde naozaj straší I.

Anastasia Sevastyanova

Dom, kde naozaj straší I.

Existuje bytovka, ktorej sa boja všetky duchovia a strašidlá v okolí. Radšej ju obchádzajú bokom, lebo to, čo sa deje vovnútri nevideli nikdy za celý svoj dlhý posmrtný život.  Koncentrácia rusov a iných cudzincov na jeden meter štvorcový tu prevyšuje hociktoré štandardy a je priam vražedná. A kde sú rusi, tam prichádzajú problémy. Keby poviem, že toto zloženie obyvateľstva je iba nešťastná náhoda, nikto mi neuverí. A dobre urobí, lebo takáto náhoda sa stane raz za miliardu rokov a to určite naschval.

  • 7. júl 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
Naozajstné ruské ženy.

Anastasia Sevastyanova

Naozajstné ruské ženy.

Po tom, ako som sa vrátila z Moskvy, som sa skoro so žiadným Rusom nestretla. Ostávam v kontakte s pár kamarátmi z môjho rodného mesta, ale internetové stretnutia nenahrádzajú tie naozajstné. Lenže, prechádzka istým nákupným centrom v malom mestečku na strednom Slovensku, kde už dlhú dobu žijem mi priniesla ďalšie prekvapenia. Stretla som sa so svojími bývalými spoluobčanmi. Rusmi, a presnejšie povedané ruskými ženami. A spoznala som ich okamžite.

  • 4. júl 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 21 488x
  • 54
Vozeň pre cára

Anastasia Sevastyanova

Vozeň pre cára

Po tom, ako som prišla z mojej rodnej krajiny sa všetko začalo zvrhávať veľmi rýchlo, až som nestíhala zaznamenať moju historickú cestu. Musím uznať, že o nej píšem oneskorene, ale určite to stojí za to - minimálne čo sa týka humoru. Išli ste niekedy z Ruska vlakom? Ja áno. Až som nakoniec zistila, že vtipy o Transsibiskej magistrále nevznikajú bezdôvodne. A keď idete v ruskom vlaku, zdá sa vám, že ste 100 rokov pozadu, za čias cára.

  • 10. jún 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 4
Moskva zvnútra VII - koniec.

Anastasia Sevastyanova

Moskva zvnútra VII - koniec.

Začal mi posledný týždeň v tomto meste. A ani nie týždeň. Vlastne, ostali mi posledné dni počas ktorých končím prax, končím maturitu a vlastne celkovo...končím. Odteraz pre mňa Rusko bude viac a viac vzdialené. Sedím na Majakovskej v kaviárni, po tom, ako som s fotoaparátom na pleci prebehla asi 11 kilometrov. Bolia ma nohy a preto oddychujem a hrám sa na nemého pozorovateľa veľkomestského života. Všetko je tu iné.

  • 5. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 3
reklama
Moskva zvnútra VI - cesta taxíkom,sused s vŕtačkou a MHD

Anastasia Sevastyanova

Moskva zvnútra VI - cesta taxíkom,sused s vŕtačkou a MHD

Bolo krásne, upršané ráno. Krásne preto, lebo Moskvu konečne niečo umylo. Dážď pribíjal špinu k zemi, prach prestával poletovať a spod špinavého snehu začali vykukovať zelené rastlinky. Ja som musela znova cestovať. Ráno ma zobúdil sused s vŕtačkou. Ja som ale nezúfala. Vyšla som von, nasadla som do taxíka... Čo som zažila ďalej sa na krásne ráno (ale aj poobedie) podobať prestalo.

  • 27. apr 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 9
Moskva zvnútra V. - alebo ako som v Rusku zmaturovala

Anastasia Sevastyanova

Moskva zvnútra V. - alebo ako som v Rusku zmaturovala

Podarilo sa mi v Rusku maturovať. Áno, naozaj. V Rusku som sa narodila, išla som tam do prvej triedy a diaľkovo sa učila celých desať rokov. Nedostať papier o tom, že som tam niečo ukončila by bola škoda. Lenže to, čo som prežila na ceste za tým hárkom bol naozaj hotový horor. Môžme nadávať na slovenské maturity, na to, ako fungujú a vyzerajú, ale to, čo poviem teraz asi nie je pre slabšie povahy. Žiadni zombíci ani mrtvoly v tom nebudú. Bude v tom realita. A pritom krutá.

  • 22. apr 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 3
Moskva zvnútra IV. - výlet za kultúrou

Anastasia Sevastyanova

Moskva zvnútra IV. - výlet za kultúrou

Čo si predstavíte, ak vám niekto povie kľúčové slovíčko „Moskva“ alebo „Rusko“? Ako prvé vás napadne určite Lenin, medvede, vodka a nehorázna zima. Samozrejme, budete mať pravdu. Medvede tu naozaj sú, lenže iba v zoologických záhradach, z Lenina ostali iba nechty a brada a jediné, čo tu ešte ako-tak ostalo je zrejme vodka a zima. A tá zima je tu naozaj poriadná, preto si ju ľudia aj kompenzujú tým alkoholickým nápojom, bez ktorého sa nezaobíde žiadna veľká ruská oslava. Prečo to tak dobre viem? Pochádzam z Ruska, a to priamo z Moskvy a práve som tu ohľadom praxe. Daný seriál vám poskytne príležitosť cestovať spolu so mnou uličkami, ulicami, tajuplnými budovami, vyzerajucími ako manifestácia komunizmu a metrom. Vynecháme Červené námestie a mauzoleum, o tom sa dopočujete aj bezo mňa. So mnou poďťe nakuknúť pod povrch. Tam, kde by turista naozaj nechcel zablúdiť.

  • 16. apr 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
Moskva zvnútra III. - rozprávky o zápchach a ruskej mládeži

Anastasia Sevastyanova

Moskva zvnútra III. - rozprávky o zápchach a ruskej mládeži

Čo si predstavíte, ak vám niekto povie kľúčové slovíčko „Moskva“ alebo „Rusko“? Ako prvé vás napadne určite Lenin, medvede, vodka a nehorázna zima. Samozrejme, budete mať pravdu. Medvede tu naozaj sú, lenže iba v zoologických záhradach, z Lenina ostali iba nechty a brada a jediné, čo tu ešte ako-tak ostalo je zrejme vodka a zima. A tá zima je tu naozaj poriadná, preto si ju ľudia aj kompenzujú tým alkoholickým nápojom, bez ktorého sa nezaobíde žiadna veľká ruská oslava. Prečo to tak dobre viem? Pochádzam z Ruska, a to priamo z Moskvy a práve som tu ohľadom praxe. Daný seriál vám poskytne príležitosť cestovať spolu so mnou uličkami, ulicami, tajuplnými budovami, vyzerajucími ako manifestácia komunizmu a metrom. Vynecháme Červené námestie a mauzoleum, o tom sa dopočujete aj bezo mňa. So mnou poďťe nakuknúť pod povrch. Tam, kde by turista naozaj nechcel zablúdiť.

  • 13. apr 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 9
Moskva zvnútra II. - niečo o hviezdach a cestách

Anastasia Sevastyanova

Moskva zvnútra II. - niečo o hviezdach a cestách

Čo si predstavíte, ak vám niekto povie kľúčové slovíčko „Moskva“ alebo „Rusko“? Ako prvé vás napadne určite Lenin, medvede, vodka a nehorázna zima. Samozrejme, budete mať pravdu. Medvede tu naozaj sú, lenže iba v zoologických záhradach, z Lenina ostali iba nechty a brada a jediné, čo tu ešte ako-tak ostalo je zrejme vodka a zima. A tá zima je tu naozaj poriadná, preto si ju ľudia aj kompenzujú tým alkoholickým nápojom, bez ktorého sa nezaobíde žiadna veľká ruská oslava. Prečo to tak dobre viem? Pochádzam z Ruska, a to priamo z Moskvy a práve som tu ohľadom praxe. Daný seriál vám poskytne príležitosť cestovať spolu so mnou uličkami, ulicami, tajuplnými budovami, vyzerajucími ako manifestácia komunizmu a metrom. Vynecháme Červené námestie a mauzoleum, o tom sa dopočujete aj bezo mňa. So mnou poďťe nakuknúť pod povrch. Tam, kde by turista naozaj nechcel zablúdiť.

  • 10. apr 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 5
reklama
Moskva zvnútra I.

Anastasia Sevastyanova

Moskva zvnútra I.

Čo si predstavíte, ak vám niekto povie kľúčové slovíčko „Moskva“ alebo „Rusko“? Ako prvé vás napadne určite Lenin, medvede, vodka a nehorázna zima. Samozrejme, budete mať pravdu. Medvede tu naozaj sú, lenže iba v zoologických záhradach, z Lenina ostali iba nechty a brada a jediné, čo tu ešte ako-tak ostalo je zrejme vodka a zima. A tá zima je tu naozaj poriadná, preto si ju ľudia kompenzujú tým alkoholickým nápojom, bez ktorého sa nezaobíde žiadna veľká ruská oslava. Prečo to tak dobre viem? Pochádzam z Ruska, a to priamo z Moskvy a práve som tu ohľadom praxe v televízii. Tak chcem zaznamenať svoje pocity. Nebudem hovoriť o Červenom námesti a iných turistických pamiatkach. Ja na to idem zvnútra, z tých miest, kam by turista naozaj nechcel zablúdiť.

  • 9. apr 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 9
reklama
SkryťZatvoriť reklamu