reklama

Ruža

Mám na balkóne ružu. Jednoduchú, ružovej farby a v mini – črepníku z ktorého vykuká. Ruža je drobná, až príliš drobná a aj keď zozačiatku bola pekná, ako viaceré ruže z veľkých obchodov zo záhradnými potrebami sa čoskoro zmenila na niečo, čo sa na ružu skoro nepodobalo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ruža v črepníku stála na balkóne, opúšťala sa a ja som sa ju snažila zachrániť. Presadila som ju na nové miesto s novou zeminou, ktorá jej pomáhala zotaviť sa, ale stále bola príliš slabá na to, aby sa z toho dostala. Zomierala. Na následky všetkých tých svinstiev, ktoré do nej počas života v obchoďáku naliali, kvôli všetkým tým nožniciam, ktoré ju nemilosrdne strihali a neopatrným kupujúcim, ktorí sa jej dotýkali. Zdalo sa, že toho prežila toľko, že rezignovala a pokračovať v tom celom sa jej absolútne nechcelo. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nechala som ju teda tak. Polievala som ju, starala sa o ňu, ale nerozmýšľala o tom, či zomrie alebo nie. Nechávala som to na ňu, aby sa sama rozhodla. 

Týždeň som ju nevidela. 

Keď som znovu prišla na balkón a uvidela všetky kvietky, ako stáli do radu, ružu som si hneď nevšimla. Boli tu krajšie, vyššie a silnejšie rastliny, ktoré ju predbehli už dávno, vo chvíli, kedy len prišla ku mne na balkón spolu s druhou, krvavo-červenou ružou ktorá skonala skoro okamžite. Potom som si ale ružu všimla. 

Kvitla. Bola spolovice zoschnutá, niektoré listy mala hnedé a iných mala málo. Nevyzerala najzdravšie, nevyzerala, že sa ešte snaží bojovať, ale kvitla. Ukazovala svetu, že napriek tomu, ako vyzerá, vie byť aj krásna, keď sa posnaží. Zrejme ani ona sama nevie, či zomrie alebo nie, mala by si šetriť sily na to, aby dokázala čo i len fungovať, prijímať vodu a živiny, ale ona sa ukazuje v celej kráse aj bez ohľadu na to, ako jej je. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Život je celý vlastne len o tom, ako sa my snažíme. 

Anastasia Sevastyanova

Anastasia Sevastyanova

Bloger 
  • Počet článkov:  31
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Duša, narodená vo veľkomeste sa stále hrnie do boja. Občas proti sebe, občas proti svetu. Zoznam autorových rubrík:  Cestou-necestouMédia a všetko, čo tam patríSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu